JS jako asembler sieciowy   Leave a comment

JS ma niejedno zastosowanie w aplikacjach przeglądarkowych czy też serwerowych. Warto wspomnieć jeszcze o jednym wykorzystaniu – jako wydajny silnik gier (i nie tylko). Stało się to za sprawą projektu Mozilli pod nazwą emscriptn (https://github.com/kripken/emscripten). Jednym z produktów tego projektu jest asm.js dzięki któremu udało się przenieść grę w C++ do dialektu JS uruchamianego w przeglądarce. Asm.js jest podzbiorem JS o bardzo ograniczonych możliwościach, który może się kompilować do asemblera. Cały proces przeniesienia aplikacji z C++ do asemblera wygląda następująco:

proces transformacji (toolchain)

źródło: http://ejohn.org/blog/asmjs-javascript-compile-target/ oraz wzmianka o tym podana przez ewangelistę MS Hanselmana – http://www.hanselman.com/blog/JavaScriptIsWebAssemblyLanguageAndThatsOK.aspx?utm_source=javascriptweekly&utm_medium=email

Warto zwrócić uwagę na wystąpienie LLVM – tę technologię stosuję się coraz częściej jako etap pośredni – kod bajtowy gotowy do przenoszenia na różne platformy i architektury sprzętowe. Nabiera to szczególnego znaczenia w czasie kiedy stara się stworzyć narzędzia do tworzenia aplikacji mobilnych na różne urządzenia.

Posted 14 Listopad 2014 by marekwmsdn in Bez kategorii

Tagged with

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: