Gartner o mobilnej strategii w firmie   Leave a comment

Gartner a aplikacje mobilne. Dzięki uprzejmości firmy Salesforce udostępniającej serię krótkich filmów wideo (https://www.salesforce.com/form/conf/gartner-mobile-series.jsp) możemy poznać stanowisku kierownictwa tej firmy oraz samego Gartnera odnośnie strategii rozwoju aplikacji mobilnych w korporacjach.

Analityk David Mitchell Smith, VP and Gartner Fellow proponuje taką bardzo orginalną strategię wprowadzenia aplikacji mobilnych w biznesie:

  1. Rozpocząć od rozpoznania narzędzi i standardów w tej dziedzinie, wykonanie kilku proof of concept projektów

  2. Nie dążyć do wybrania jednej słusznej platformy, raczej skoncentrować się na wyborze standardów, najlepszych praktyk, stosowania właściwych narzędzi do właściwych prac

  3. Wybranie właściwych danych biznesowych, zwykle są one w back-end a to wiąże się z problemem integracja (poprzez API czy WS), integracja (włączenie) z zarządzaniem treścią  content-managment

  4. Natywne czy hybrydowe lub pure-web podejście. Hybrydowe są OK. Jednak HTML 5 nie jest tylko wizualizacją stron ale zawiera takie składniki jak canvas, offline, media itd.

  5. Rozpoczęcie prac od  use-case – gdzie są dane, z jakich systemów pochodzą  i jak je udostępnić, kto ich będzie używał a dopiero potem technologia (ale ona już musi być rozpoznana) i sposób dystrybucji.

Filmików jest więcej i warto je przejrzeć!

Posted 23 Maj 2014 by marekwmsdn in Mobile Apps

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: