SOLID-ne zasady   Leave a comment

Co wyróżnia programistę wśród  innych? To, że stosuję metodologię SOLID przy tworzeniu aplikacji zorientowanych obiektowo. Termin SOLID wymyślił Robert C Martin w 2000 jako skrót pięciu podstawowych wg. niego zasad programowania obiektowego:

  • Single Responsilility – obiekt powinien brać na siebie tylko jedną odpowiadzialość,
  • Open/Close – obiekt powinien być otwarty na rozszerzenia i zamkniety dla modyfikacji,
  • Liskov Substitiution -   obiekt może być zastąpiony instancjami jego podtypów i to nie powinno wpływać na poprawność programu,
  • Interface Segregation – jeden interfejs ogólnego przeznaczenia powinien być zastąpiony rozdzielnymi interfejsami,
  • Dependency Inversion – oprzyj kod na abstrakcji (uogólnionemu rozwiązaniu) zamiast konkretnej implementacji

Posted 1 Sierpień 2012 by marekwmsdn in Programowanie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: