Za mało źle, za dużo niedobrze   Leave a comment

Firma analityczna Ovum przedstawiła swoją wizję rozwoju informatyki – nazwała ją konsumeryzacją. Polega na konsumowaniu danych tu i teraz, bez szlifu, fltrowaniu. Jakość dostarczanych danych ie musi być aż tak ważna – liczy się ich dostępność. Przykładem jest przemysł udostępniania muzyki w formacie MP3 czy filmów niskiej rozdzielczości. Jej jakość jest średnia, ale ważne jest, że można ją odsłuchać. Taki trend dostarczania brudnych, ale za to tanich danych pod naciskiem oczekiwań społeczności jest niebezpieczny. Powoduje zgodzenie się na mierność informacji a to nie sprzyja podejmowaniu na ich podstawie trafnych decyzji (gdzie potrzebne są solidne dane). W tym świetle postawa ograniczania dostępu do danych korporacyjnych przez dział IT jest odbierana jako postawa sprzedawcy samochodów używanych (jeżeli ten samochód ci nie odpowiada to wybierz inne auto). Generacja GEN-Y podchodzi do danych korporacyjnych jak do Twittera czy Facebooka. Źródło – www.cio.com.au

Posted 29 Marzec 2011 by marekwmsdn in Ciekawostki, Computer and Internet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: